Köpvillkor

      

Priser och betalning
Priser som anges vid köptillfället är det pris som gäller. Varje vara anges med pris inklusive moms (25%). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och betalning. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalsätt. Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende på valt fraktsätt. Vi reserverar oss för eventuellt skriftfel.

Fraktkostnad
80 kr per paket oavsett storlek eller vikt (gäller ej hemleverans). Alla fraktpriser är inklusive moms.

Leveranser
Leveranser från oss sker normalt inom 1-4 arbetsdagar, förutsatt att varan finns i vårt lager. Varor från vårt centrallager levereras normalt inom 10-14 arbetsdagar. Kan vi inte skicka din vara inom utsatt tid återkommer vi till dig per e-post eller telefon. Du får då ett beräknat leveransdatum, och har också full rätt att häva köpet utan kostnad.

Leveranssätt
Privatperson
Leveranser sker med DHL Service Point, du får ett SMS, eller så ringer transportören och aviserar. Därefter löser du ut paketet på respektive utlämningsställe/terminal.

Betalningsvillkor

Betalning sker med Dibs, eller Swish.

Ångerrätt
Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen har öppnats, men det förutsätter att varan inte har använts (enligt konsumentköplagen) En kopia på fakturan/kvittot skall bifogas och varan skall levereras väl förpackad så att originalförpackningen och varan ej skadas. Så snart vi mottagit dina returnerade varor återbetalar vi inom 20 dagar tillbaka dina pengar till det konto du angivet.

Reklamationer
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss.

  • Ta en bild
  • Beskriv anledning till reklamation

Maila till info@homemadebyp.se

Garanti
Garantitiden är 1 år om inte annat anges. Garantin gäller inte vid följande:
Olycka/oaktsamhet efter det du har fått varan
Vanvård
Onormal användning av varan
Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar

Transportskada
Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Skulle något vara fraktskadat, anmäl detta omgående till DHL Servicepoint/ DHL företagspaket. Du får då ett reklamationsnummer av DHL Service Point/ transportören som du sedan e-postar till oss. Märk mailet: transportskada.

0